Hayallerim, Delorean ve Sen: Münih

14 Mart 2012

Münih

Marienplatz 2011
Bugün haberlerde Britannica'nın artık basılmayacağı haberini gördüm. Belki kayıtsızca bir sonraki habere devam ettim; fakat aklım takılı kaldı. Devir hızla değişiyor, ben büyüyorum ve büyüdükçe eskiyorum. İlköğretim zamanlarında verilen ödevleri hakkı ile teslim edebilmek için ansiklopedileri karıştırdığım günleri hatırlıyorum. Bazı öğretmenlerin ödevleri el yazısı ile teslim etme kurallarına uygun olarak, ansiklopediden okuduklarımı pek de güzel olduğunu söyleyemeyeceğim el yazım ile beyaz A4 kağıtlara yazışlarım aklımda. Eh, yukarıdaki resmin yazınla ne ilgisi var kadın? Telaşa gerek yok! İletiye başlarken zihnimin güncel kısmında Britannica, arka odalardan birinde de yaşadığım yerden bahsetmek isteğim vardı. Evet, ben Münih'te yaşıyorum. 12 ayın onunda burada Bavyera havasını soluyor ve Alman birası içiyorum. Hayat kolay olmaktan uzak; fakat Münih'i sevmiyorum diyemem. İşte bu yüzden size Münih'le ansiklopedik bir ilk tanışma ayarlamayı uygun gördüm. Aşağıda Britannica'nın kendi sitesinden ulaştığım "Münih" maddesinin benim tarafımdan giriş kısmının çevirisini bulacaksınız:

Münih: Güney Almanya'da, Bavyera eyaletinin başkenti. Bavyera'nın en büyük birinci ve Almanya'nın en büyük üçüncü şehri (Berlin ve Hamburg'tan sonra). Münih Alp Dağları'nın kuzeyinde ve Isar nehri kıyısında konumlanmıştır. Isar şehrin ortasından akar. 2003 yılına göre 1,247,873 nüfusludur.


Çok yüzeysel ve kısa kalan bu tanışma töreni için affınızı rica ediyorum. Zamanla size kendi Münih'imi anlatmayı çok istiyorum! Yukarıya koyduğum resimde şehir merkezi olarak anılan Marienplatz'ı görebilirsiniz. (Platz Almanca'da "meydan" demek.) Resmi, Temmuz 2011'de Fish Eye kameram ile çektim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder